Aanbetaling in restaurant

diner in restaurant

Restaurant reserveringswebsite Couverts begint met een proef in Amsterdam waarbij klanten een bedrag moeten vooruitbetalen als ze een reservering maken. Tot groot ongenoegen van veel restaurants annuleren klanten vaak pas op het laatste moment of ze laten niets meer van zich horen. Een aanbetaling zou een gedragsverandering moeten bewerkstelligen. Iedereen is benieuwd of de test aan zal slaan.




Bij Couverts zijn 2500 restaurants aangesloten. Bij de test in Amsterdam doen drie restaurants mee. De namen van de restaurants worden geheim gehouden. Het zal (voorlopig) niet bekend zijn bij wie je een aanbetaling moet gaan doen als je reserveert.

In het artikel in het Parool wordt op hotelboeking website Booking.com gewezen die ook om de creditcard vraagt ‘om de boeking te garanderen’. De grote vraag is natuurlijk of Nederlanders bereid zijn te betalen als ze reserveren. Bij Booking.com krijg je soms niet je geld terug als het een hotelkamer betreft die met flinke korting werd aangeboden. Dat zou misschien ook een idee zijn voor de aangesloten restaurants bij Couvert. Een diner aanbieden met korting op de gewone prijs maar dat niet geannuleerd kan worden?